Haber

Körfez´i Geleceğe Birlikte Hazırlıyoruz

Orjinal Resim

Körfez’i Geleceğe Birlikte Hazırlıyoruz
“Tevazu, samimiyet ve gayret ile bu yola çıktık” diyerek geride kalan 1 yıllık çalışma dönemini anlatan Başkan Şener Söğüt, “Göreve gelir gelmez kolları sıvadık, daha güzel bir Körfez için gece gündüz demeden çalıştık” dedi.

Körfez Belediye Başkanı Şener Söğüt, 31 Mart 2019 yerel seçimlerinden bu yana Körfez’de hayata geçirilen hizmetleri 1 yılı değerlendirdiği toplantıda aktardı. Necmettin Erbakan kültür Merkezi’nde gerçekleştirilen toplantıya, AK Parti Kocaeli Milletvekili İlyas Şeker, Büyükşehir Belediye Başkan Vekili Yaşar Çakmak, MHP İl Başkanı Aydın Ünlü, AK Parti İlçe Başkanı Ramazan Tuna, MHP İlçe Başkanı Zeki Gürsu, BBP İlçe Başkanı Bayram Kurtaran, SP İlçe Başkanı Ömer Faruk Coşkun, KTO Başkanı Recep Öztürk ve DTO Başkanı Vedat Doğusel, Belediye eski Başkanı Yunus Pehlivan ile diğer siyasi parti temsilcileri, meclis üyeleri, muhtarlar ve basın mensupları katıldı.

DAVETLİLERE HİJYEN KİTİ DAĞITILDI
Tütünçiftlik Necmettin Erbakan Kültür Merkezi’nde pandemi önlemleri alınarak düzenlenen toplantıda, girişte vatandaşlara hijyen kitleri dağıtıldı. Sosyal mesafe gözetilerek oturma düzenin oluşturduğu toplantı, saygı duruşu ve İstiklal Marşı’nın ardından tanıtım filminin gösterimi ile başladı. Kürsüye çıkan Başkan Şener Söğüt, 17 Ağustos’un yıl dönümünde hayatını kaybedenleri saygı ve rahmetle andıklarını belirterek, “Bizim için büyük yara. Bundan sonra böyle acılar yaşamamak için gerekli dersleri almalıyız” dedi.

VERDİĞİMİZ SÖZLERİ TUTTUK
Göreve gelirken KHK’lılara söz verdiklerini ve Ağustos ayı içerisinde de bu sözü tuttuklarını belirten Başkan Söğüt, “Yasal süreci bekledik. Ağustos ayında da bu sürecin dolmasıyla birlikte 10 bin liranın üzerinde tutan iyileştirmeleri 3 taksitte ödeyeceğimizi belirttik. İlk taksitlerini de yatırdık. Toplam 2 milyon liralık bir kaynak sağladık” dedi. Eski başkanları da unutmayan Başkan Söğüt, “Onların yaptıkları işler bizim işlerimizi kolaylaştırdı. Burada emeği geçen tüm belediye başkanlarına, kentin tüm dinamiklerine ayrı ayrı teşekkür ediyorum” dedi.

HER AN YANIMIZDA OLDU
“Bir teşekkürüm de Büyükşehir Belediye Başkanımız Sayın Tahir Büyükakın’adır” diyen Başkan Söğüt, “Bizim gücümüzün yetmediği noktalarda bize vermiş oldukları desteklerden dolayı kendisine bir kez daha teşekkür ediyorum. Ayrıca belediye meclis üyelerimize ve belediye çalışanlarımıza, çaycısından temizlik personeline, daire başkanından, başkan yardımcılarımıza uyumlu bir şekilde emeği geçen herkese teşekkür ediyorum. Yaptığımız bu güzel işleri de vatandaşlara ulaştıran değerli basın mensuplarımıza da teşekkür ediyorum” dedi.

PROJELERİ TEK TEK ANLATTI
“Göreve gelir gelmez öncelikli olarak tasarruf tedbirlerini aldıklarını belirten Başkan Şener Söğüt, “Çalışanlarımızın performansını daha etkin bir şekilde çalışmalarımızı sürdürmek için, personelimizden ve öz kaynaklarımızdan en üst seviyede faydalanmak için planlı bir çalışma gerçekleştirdik.” dedi. Başkan Şener Söğüt daha sonra öncelikli olarak tamamlanan çalışmaları başlıklar halinde aktardı. Daha sonra da bir sonraki dönem hayata geçecek projeler hakkında bilgiler verdi.

TURİZMİN DE KALESİ OLACAK
Göreve geldiğimizde yapımı devam eden projeleri önceliğimize aldık. Bölge için Turizmin de kalesi olacak; Doğu Roma İmparatorluğu döneminden kalan, 640'lı yıllarda yapıldığı tahmin edilen Evliya Çelebi’nin Seyahatnamesinde de bahsi geçen Hereke Kalesi’nde restorasyon çalışmalarını tamamladık.

EĞİTİM KENTİNE DÖNÜŞÜYOR
20 bin m2 kullanım alanına sahip Körfez Kampüsü’nde eğitim başladı. Bu yıl yeni Meslek Yüksek Okulları’nın da açılacağı kampüste, önümüzdeki yıl da 4 yıllık Ulaştırma ve Lojistik Bölümü öğrenci alımına başlayacak. 2 bin öğrencinin bulunduğu kampüs, 2 senede 6 bin öğrenci kapasitesiye ulaşacak. Ayrıca Hereke’de 10 bin metrekarelik alanda yeni bir kampüs yapıyoruz.

TAPULARINI TESLİM ETTİK
Sarnıç Han ve İlimtepe Kültür Merkezi gibi bölgeye sosyal ve ekonomik olarak katkı sağlayacak olan projeleri de tamamladık, hak sahiplerine tapularını teslim ettik. Ayrıca Yarımca-İlimtepe Yolu’nu da Büyükşehir Belediyemizin verdiği destek ile tamamlayarak kullanıma açtık. Toplamda bu yol için 9 bin 140 ton asfalt kullandık.

ULAŞIM AĞINI GENİŞLETİYORUZ
Yarımca-İlimtepe yolunu açarken, Tütünçiftlik’ten İlimtepe’ye çıkacak ikinci bir yol içinde projemizi hazırladık, ihale sürecine girdik. Kent içinde trafik ağını da genişletmek ve ulaşımı rahatlatmak adına adımlar attık. Ağadere Caddesi ve Bankalar Caddesi’nin yükünü hafifletmek adına Dalyan Sokak’ı hizmete açtık. Yeni imar yolları açarken, mevcut yollarında bakım ve onarımlarını gerçekleştirdik.

SPORA YATIRIM DEVAM EDECEK
Kocaeli Büyükşehir Belediyemiz tarafından Orhangazi Anadolu Lisesi içerisinde hayata geçirilen Kapalı Spor Salonu tamamlandı. Güney Mahallesi’nde hayata geçireceğimiz kapalı spor salonu içinde Gençlik ve Spor Bakanımız gerekli müjdeyi verdi. En kısa süre içerisinde de çalışmalar başlayacak ve Körfez büyük bir kapalı spor salonuna kavuşacak. Spor bizim için önemli. Binlerce gencimizi akademilerimizde eğitirken, ilçemiz genelindeki spor kulüplerine de 2019’da 500 bin lira, 2020’de de bu rakamı yüzde 10 arttırarak yardımda bulunduk.

YILLARIN SORUNU ÇÖZÜLÜYOR
Yılların sorunu haline gelen Kabakoz’da sorunu çözdük, tapularını teslim ettik. Ayrıca Samsunlular Mahallesi olarak bilinen Barbaros Mahallesi ve Güney Mahallesi’nin bir kısmını kapsayan, dolum tesislerine yakınlığı dolayısıyla ‘Riskli Alan’ için bölgedeki vatandaşların taşınması için Büyükşehir Belediyesi ile birlikte yürütülen çalışmalarda sona geldik. Konutlar için rezerv bölgeyi belirledik.

TIR VE KAMYON PARKLARI
Sanayinin avantajını ve dezavantajını yaşayan bir ilçe olan Körfez’e yeni tır parkları kazandırıyoruz. Bu kapsamda Kabakoz bölgesindeki 40 dönümlük alanda düzenleme çalışmaları başladı. Kirazlıyalı’da da bir park alanını hayata geçireceğiz. Ayrıca D-100 üzerinde vatandaşlarımızın rahat geçişini sağlamak adına; Atalar Mahallesi (Jandarma Önü) ve Barbaros Mahallesi (Belde Garajı önü) yaya üst geçitlerini tamamlayarak hayata geçirdik.

MİNİK DOSTLARIMIZI UNUTMADIK
Sokak Hayvanları Rehabilitasyon ve Bakım Merkezi’ni hayata geçirdik. Bugüne kadar 571 hasta sokak hayvanını tedavi ettik, 93 kısırlaştırma ameliyatı gerçekleştirdik. Tedavisi tamamlanan 42 adet hayvanı da sahiplendirdik. Ayrıca kent genelinde oluşturduğumuz 41 adet beslenme noktası ile onların aç ve susuz kalmaması için sürekli olarak mama desteği sağladık.

CAMİLERİ TAMAMLADIK, MEZARLIĞI GENİŞLETTİK
Körfez Himmetli Köseler Camii’ni ve Atalar Mahallesi Mescidi’ni tamamladık, ibadete açtık. Sipahiler Korucuköy Camii ile Hacı Osman Mahallesi’nde yer alan Otobanüstü Camii’nde de iç tefrişat çalışmaları kısa süre içerisinde bitecek ve ibadete açılacak. İlimtepe bölgesindeki mevcut mezarlık alanını ihtiyaçlar doğrultusunda genişlettik. Daha önce yapımına başlanan modern hizmet binasını tamamlayarak hizmete hazır hale getirdik.

ÖZEL GEREKSİNİMLİ ÇOCUKLAR OKULU
Özel gereksinimli çocuklarımız için hayata geçireceğimiz Körfez Özel Eğitim Uygulama Okulu’nu tamamladık. Okul içinde 15 derslik yer alıyor. Derslilikler dışında özel çocuklara uygulamalı eğitimin verileceği uygulama evi, rehberlik sınıfları ve sağlık odası da bulunuyor.  Ayrıca Şirinyalı’daki vatandaşlarımızın yıllardır beklediği doğalgazı onlara ulaştırmak adına İZGAZ nezdinde girişimlerde bulunduk ve çalışmalar hızlıca başlayarak tamamlandı. Kalburcu Köyü’ne de doğalgazı getirme adına çalışmalar sürüyor, hat döşemesi gerçekleştiriliyor.

ALTYAPI YENİLENİYOR
Büyükşehir Belediyemiz ve İSU tarafından Çamlıtepe ve Yavuz Sultan Selim Mahallesi’nde alt yapı çalışmaları tamamlandı. Güney, Mimar Sinan, Sevindikli Köyü, Barbaros ve Fatih Mahallesi’nin ardından Barbaros Mahallesi’nde de çalışmalara hız verildi. Çalışma tamamlandığında toplam 80 kilometre uzunluğunda; İçmesuyu, yağmur suyu ve kanalizasyon hatları yenilenmiş olacak.